Аб універсітэце
Навіны
Анонсы
Віртуальны універсітэт
Арганізацыйная структура
Вышэйшая адукацыя
Аспірантура
Дадатковая адукацыя дарослых
Давузаўскае навучанне
Навука БарДУ
Iнавацыйная дзейнасць
Навуковыя выданні
Навуковыя супольнасці
Навукова-практычныя мерапрыемствы
Аўтаматызаваная сістэма ўліку навуковай актыўнасці ППС універсітэта
МІЖНАРОДНАЕ УЗАЕМАДЗЕЯННЕ
АДУКАЦЫЙНЫЯ ПРАГРАМЫ
МІЖНАРОДНЫЯ ЦЭНТРЫ
ІНФАРМАЦЫЯ
Выхаваўчая работа ва ўнiверсiтэце
АФІША МЕРАПРЫЕМСТВАЎ
НАВІНЫ
МАЛАДОМУ ВЫБАРШЧЫКУ
ПАЗАВУЧЭБНАЯ ДЗЕЙНАСЦЬ
Дзённая форма атрымання адукацыі
Асабісты кабінет студэнта
Дакументы
Расклад заняткаў
Інтэрнаты
Завочная форма атрымання адукацыі
Камп'ютэрнае тэставанне
Графік працы медычнага здраўпункта
Гарачыя лініі
Памяткі студэнту
Паступленне
Адукацыя
Кошт навучання
28 мая 2025 года адбылося чарговае пасяджэнне метадычнай камісіі факультэта педагогікі і псіхалогіі, на якім было разгледжана адно з самых актуальных пытанняў сучаснай адукацыі — эфектыўнасць прымянення тэхналогій штучнага інтэлекту у навучальным працэсе.
У рамках выступлення старшы выкладчык кафедры дашкольнай і пачатковай адукацыі Захарчэня Н. Ф.прадставіла ключавыя аспекты, якія падкрэсліваюць важнасць ўкаранення штучнага інтэлекту ў адукацыйную практыку. Удзельнікі пасяджэння адзначылі, што педагогіка сёння знаходзіцца ў стане пастаяннага развіцця, і лічбавая трансфармацыя непазбежна ўплывае як на фармат навучання, так і на запыты сучасных студэнтаў. Навучэнцы XXI стагоддзя прывыклі да інтэрактыўнасці, імгненнага доступу да інфармацыі і персаналізаванага падыходу — і менавіта тут тэхналогіі штучнага інтэлекту могуць адыграць вырашальную ролю.
Асаблівая ўвага была ўдзелена магчымасці індывідуалізацыі навучання з дапамогай штучнага інтэлекту. Сістэмы на аснове штучнага інтэлекту дазваляюць адаптаваць навучальныя матэрыялы пад узровень падрыхтоўкі, тэмп працы і стыль ўспрымання кожнага студэнта, што дае выкладчыкам магчымасць засяродзіцца на развіцці крытычнага мыслення, камунікатыўных навыкаў і фарміраванні каштоўнасных арыенціраў у навучэнцаў.
Яшчэ адной важнай тэмай стала развіццё лічбавай граматнасці. Сучасныя студэнты павінны разумець, як працуюць алгарытмы, як збіраецца і аналізуецца інфармацыя, як прымаюцца рашэнні на аснове дадзеных. Гэтыя навыкі становяцца фундаментальнымі ва ўмовах хутка змяняецца свету.
Разам з тым удзельнікі падкрэслілі неабходнасць усвядомленага і этычна адказнага падыходу да ўкаранення тэхналогій: важна забяспечыць абарону персанальных дадзеных, пазбягаць празмернай залежнасці ад штучнага інтэлекту і захоўваць баланс паміж тэхналогіямі і чалавечым фактарам у адукацыі.
Завяршаючы абмеркаванне, камісія прыйшла да адзінай высновы: штучны інтэлект – гэта не замена выкладчыку , а яго надзейны памочнік, здольны павысіць якасць адукацыі, зрабіць яго больш даступным, індывідуалізаваным і матывіровачную. Аднак эфектыўнасць залежыць ад прафесійнага і адказнага выкарыстання гэтых тэхналогій.
У рамках далейшай работы плануецца правядзенне серыі майстар-класаў і семінараў для выкладчыкаў па інтэграцыі штучнага інтэлекту у адукацыйны працэс, а таксама распрацоўка рэкамендацый па этычным выкарыстанні тэхналогій у вучэбнай дзейнасці.
Вядучыя пасяджэнне І.А. Ножка, старшыня метадычнай камісіі факультэта педагогікі і псіхалогіі, В. А. Істная, вядучы спецыяліст факультэта педагогікі і псіхалогіі, заклікалі выкладчыкаў быць адкрытымі новаму, але падыходзіць да ўкаранення тэхналогій з прафесійнай адказнасцю, ставячы ў раздзел кута развіццё асобы студэнта і ўдасканаленне педагагічнай практыкі.
Абiтурыент БарДУ
Бібліятэка БарДУ
Рэпазіторый БарДУ
Сховішча электронных рэсурсаў
Інстытут павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі
Сайты кафедр унiверсiтэта
Сайт педагога-псіхолага БарДУ
Часопісы БарДУ
Тэксты НПА, якія рэгламентуюць дзейнасць універсітэта
Цэнтр ідэй і практык у мэтах устойлівага развіцця
Віртуальны ўніверсітэт
Канференцыi БарДУ
Адасобленае падраздзяленне «Цэнтр трансферу тэхналогій»
Сістэма ўліку публікацый і праектаў
Адукацыйны партал БарДУ