УНИВЕРСIТЭТ

На пасяджэнні метадычнай камісіі факультэта педагогікі і псіхалогіі абмеркавалі эфектыўнасць выкарыстання штучнага інтэлекту ў адукацыйным працэсе

28 мая 2025 года адбылося чарговае пасяджэнне метадычнай камісіі факультэта педагогікі і псіхалогіі, на якім было разгледжана адно з самых актуальных пытанняў сучаснай адукацыі — эфектыўнасць прымянення тэхналогій штучнага інтэлекту у навучальным працэсе.

У рамках выступлення старшы выкладчык кафедры дашкольнай і пачатковай адукацыі Захарчэня Н. Ф.прадставіла ключавыя аспекты, якія падкрэсліваюць важнасць ўкаранення штучнага інтэлекту ў адукацыйную практыку. Удзельнікі пасяджэння адзначылі, што педагогіка сёння знаходзіцца ў стане пастаяннага развіцця, і лічбавая трансфармацыя непазбежна ўплывае як на фармат навучання, так і на запыты сучасных студэнтаў. Навучэнцы XXI стагоддзя прывыклі да інтэрактыўнасці, імгненнага доступу да інфармацыі і персаналізаванага падыходу — і менавіта тут тэхналогіі штучнага інтэлекту могуць адыграць вырашальную ролю.

Асаблівая ўвага была ўдзелена магчымасці індывідуалізацыі навучання з дапамогай штучнага інтэлекту. Сістэмы на аснове штучнага інтэлекту дазваляюць адаптаваць навучальныя матэрыялы пад узровень падрыхтоўкі, тэмп працы і стыль ўспрымання кожнага студэнта, што дае выкладчыкам магчымасць засяродзіцца на развіцці крытычнага мыслення, камунікатыўных навыкаў і фарміраванні каштоўнасных арыенціраў у навучэнцаў.

Яшчэ адной важнай тэмай стала развіццё лічбавай граматнасці. Сучасныя студэнты павінны разумець, як працуюць алгарытмы, як збіраецца і аналізуецца інфармацыя, як прымаюцца рашэнні на аснове дадзеных. Гэтыя навыкі становяцца фундаментальнымі ва ўмовах хутка змяняецца свету.

Разам з тым удзельнікі падкрэслілі неабходнасць усвядомленага і этычна адказнага падыходу да ўкаранення тэхналогій: важна забяспечыць абарону персанальных дадзеных, пазбягаць празмернай залежнасці ад штучнага інтэлекту і захоўваць баланс паміж тэхналогіямі і чалавечым фактарам у адукацыі.

Завяршаючы абмеркаванне, камісія прыйшла да адзінай высновы: штучны інтэлект – гэта не замена выкладчыку , а яго надзейны памочнік, здольны павысіць якасць адукацыі, зрабіць яго больш даступным, індывідуалізаваным і матывіровачную. Аднак эфектыўнасць залежыць ад прафесійнага і адказнага выкарыстання гэтых тэхналогій.

У рамках далейшай работы плануецца правядзенне серыі майстар-класаў і семінараў для выкладчыкаў па інтэграцыі штучнага інтэлекту у адукацыйны працэс, а таксама распрацоўка рэкамендацый па этычным выкарыстанні тэхналогій у вучэбнай дзейнасці.

Вядучыя пасяджэнне І.А. Ножка, старшыня метадычнай камісіі факультэта педагогікі і псіхалогіі, В. А. Істная, вядучы спецыяліст факультэта педагогікі і псіхалогіі, заклікалі выкладчыкаў быць адкрытымі новаму, але падыходзіць да ўкаранення тэхналогій з прафесійнай адказнасцю, ставячы ў раздзел кута развіццё асобы студэнта і ўдасканаленне педагагічнай практыкі.

04.06.2025